Akkor vagyunk boldogok, ha van ingyen WIFI

18/04/10 kedd
ujnemzedek.hu
Ezt nem mi mondjuk természetesen, hanem a PushAir legfrissebb felmérése.

A magyar startup, a PushAir, saját felmérést készített, amelyből sok érdekes dolog derül ki:

  • A megkérdezett személyek 58%-a nem lenne pipa, ha reklámok jelennének meg eszközén akkor, ha ezért gyors, szélessávú és ingyenes wifi járna. 
  • Meglepő viszont, hogy a válaszadók közül csupán 42 utasította el a lehetőséget. 
  • A felmérés részletes volt és sok dologra kitért, emiatt számos érdekes infó derült ki a felhasználókról, mint például az is, hogy a válaszadók 29%-a a bejelentkező képernyőn látná inkább a reklámokat. 
  • Százból hét ember képes lenne akár negyedóránként is megnézni egy rövid reklámot az ingyen wifi miatt, 19 százalékuk viszont inkább 30 percenként csekkolna egy hirdetést. 
  • A megkérdezettek többésge három főbb tevékenységet emelt ki dobogós helyen, amit okos eszközeiken folytatnak. Az első helyet foglalták el a legismertebb közösségi felületek használata (64%), ezt követte a böngészés, amikor valami után keresgélnek (62%), a sort pedig az e-mailek (52%) csekkolésa, küldése fogadása zárta. A  dobogóról lemaradt ugyan, de rendszeres tevékenységként említették meg a térképek és menetrendek használatát (49%) valamint a híroldalak olvasását is (30%). 

"Magyarországon – főleg a fiatalabb generációk körében – ma már szinte teljesnek mondható az okos mobilkommunikációs eszközök penetrációja. Okosmobillal a válaszadóink mindegyike rendelkezik, de döntő többségüknek laptopja vagy tabletje is van. Ez a trend, illetve az, hogy ma már az internet a mindennapok elengedhetetlen velejárója lett, magával hozta a minőségi wifi-szolgáltatások iránti igényt is. A szélessávú drótnélküli internetelérésért pedig úgy tűnik egyre kisebb ár a felhasználók részéről megnézni egy-egy reklámüzenetet. Ezek mind olyan online tevékenységek és szolgáltatások, amelyek ma már a társadalmi beágyazottságuk alapján a mindennapi élet megkerülhetetlen velejárói sok ember számára. Nem véletlen, hogy ezeket lehetőség szerint inkább valamilyen wifis megoldáson keresztül és nem a mobilinternet-csomag kontójára végzik legszívesebben a felhasználók." – emelte ki Zsadányi István, a PushAir magyar startup ügyvezetője.