8 dolog, amit minden nap meg kéne tenned reggel 8 előtt

17/02/09 csütörtök
ujnemzedek.hu
Nem csak a fogmosásról lesz szó.

A Facebookon már lassan több az életmódtanácsadó, life coach és önjelölt szuperhős polihisztor, mint átlagfelhasználó, és mindegyikőjük szereti megmondani, hogy mit hogyan kell csinálnod. Vannak közös pontok, amelyeket mindegyikőjük ellop egy korábbi kutatásból vagy ezoguru tanításából, és vannak az egyedileg kitalált módszerek, amelyeknek sokszor semmi értelme, még elolvasni is lehetetlen.

Benjamin P. Hardy szervezeti pszichológus, blogger és szerző most összeszedte azt a 8 dolgot, amit jó, ha megtesz mindenki még reggel 8 előtt, aki hatékony napot, sikeres életet, meg ilyesmiket szeretne magának. Ez most nem tűnik sarlatán munkának, ártani biztos nem fog senkinek.  

Aludj többet, mint hét óra!

giphy_1.gif

Oké, ezt mindenki elmondja, hiszen fáradtan nem nagyon lehet megváltani a világot. Világszerte mindenhol nagyon sok alvási rendellenességgel küzdő felnőtt és gyerek él, az ilyen életmódnak pedig elég súlyos egészségügyi következményei lehetnek. A lényeg, hogy hosszú távon gondolj az alvás előnyeire, mert napi szinten egy ideig le tudod győzni a fáradtságot kávéval, energiaitallal és más pörgető szerekkel, de ez csak tüneti kezelés.

A jó alvás:

  • javítja a memóriát
  • megnöveli a hosszabb élet esélyét
  • csökkenti a szerveztben található gyulladásokat
  • növeli a kreativitást
  • erősíti a koncentrációs készséget
  • edzéssel kiegészítve csökkenti a testzsírt és növeli az izomtömeget
  • csökkenti a stresszt
  • csökkenti a stimulánsfüggést (kávé, energiaital, stb.)
  • csökkenti a depresszióra való hajlamot

Meditáció

giphy.gif

Azok, akik megtanulnak helyesen meditálni, már egy napi 10 perces adagtól is sokkal tudatosabban tudják irányítani az életüket. Kitisztítja a fejed, tisztábban látod a világot magad körül, és a cselekedeteidet értelemmel tudod megtölteni. A reggeli meditáció egész napos dózist ad a tudatodnak és a testednek is.

Fizika aktivitás

A reggeli torna, edzés vagy bringázás felpörgeti a vérkeringésed, beindítja az anyagcserét, felturbózza a szerveid működését, felkészíti a tested és az agyad az egész napos pörgésre.

Egyél 30 gramm fehérjét

Három deka fehérje elfogyasztása után sokkal hosszabb ideig lesz teltségérzeted, mert később hagyja el a gyomrod, mint a többi táplálékfajta. A vércukrodat is a megfelelő szinten tartja, és segít megelőzni a szénhidrátéhséget.

Hardy ezt ajánlja:

  • a reggelid legalább 40%-a legyen fehérje
  • ez lehet két-három tojás
  • vagy pulyka sonka, sertés sonka, szalámi vagy túró is
  • de fehérje shake-et is használhatsz, ha bírod.

Hideg zuhany

A testmozgáshoz hasonlóan rengeteget segít a fizikai állóképességed javításán a vérellátásod felpezsdítésével. Az elején kell hozzá egy jó nagy adag akaraterő, de ha hozzászoksz, imádni fogod! Vagy nem, de akkor is érzed majd a pozitív hatását.

Hallgass vagy olvass értékes tartalmat

A világ legsikeresebb emberei legalább egy könyvet elolvasnak hetente, és nem csak szórakoztató irodalmat, hanem non-fictiont is bőven, amiből folyamatosan tanulnak. Ha a reggeli rutinodba belefér a hangoskönyv hallgatása vagy az olvasás a tömegközlekedésen, tedd szokássá!

Tartsd szem előtt a hosszú távú céljaidat

Írd le, hogy mit akarsz elérni hosszú távon, mi a legfontosabb számodra az életben, és reggelente mindig olvasd el a jegyzetet. Ez segít, hogy ne szürkülj bele a napi teendőkbe, és folyamatosan előtted legyenek a céljaid. Írhatod papírra vagy a telefonodba is, a lényeg, hogy könnyen elő tudd kapni.

Tegyél meg legalább egy dolgot a hosszú távú céljaid érdekében

Akár egy apróság is lehet, a lényeg, hogy a reggeli, legfrissebb, energiával teli szakaszodban foglalkozz azzal, ami a legfontosabb számodra. Ha regényt akarsz írni, írj tíz sort; ha szinkronúszó világbajnok akarsz lenni, eddzed a megfelelő izomcsoportjaidat egy kicsit; ha játékfejlesztő, kódolj kicsit. A lényeg, hogy mindig lépj egy picit a célod felé már reggel.

(The Mission)