3 egyszerű gyakorlat, amitől szuper lehet az éved!

19/01/03 csütörtök
ujnemzedek.hu
Néha teljesen elfeledkezünk arról, hogy mennyire fontos a tudatosság az életünkben. Például olyankor, amikor rossz kedvünk van, amikor szomorúak vagyunk vagy, amikor nagyon rossz élethelyzetbe keveredünk. Hogy jön ide a tudatos életmód? Máris mondjuk!

Az életben számtalanszor kerülünk kellemetlen helyzetbe, érnek minket kisebb vagy nagyobb csalódások, padlót fogunk bizonyos dolgoktól és ilyenkor az ember kikészül. Könnyen megadjuk magunkat a szomorúság érzésének hagyjuk, hogy eluralkodjon rajtunk minden rossz gondolat. A tudatosság ekkor jön a képbe. Szakértők szerint van pár módszer, amit rendszeresen és tudatosan alkalmazva ezt az állapotot könnyen legyűrhetjük. 

Viszlát szomorúság, mi a boldog oldalon állunk! Nézzük a javasolt módszereket!

 

  1. Fókuszálj arra, ami boldoggá tesz

    Választhatsz, hogy a jóra vagy a rosszra gondolsz, ez rajtad áll. De, ha folyton a múlton agyalsz vagy a jövőt fejtegeted, elfelejted jól érezni magad a jelenben. Ne kreálj rémképeket, ne kattodj meg nem történt dolgokon, fókuszálj arra, amit csinálsz arra, ami feltölt, ami boldoggá tesz. Hogy miért? Mert ezek a dolgok fognak feltölteni, motiválni és ezek adnak majd erőt ahhoz, hogy véghez vidd a terveid, céljaid. Persze nem tilos nosztalgiázni, egy a lényeg: azokat az eseményeket idézd fel magadban, amikor boldog voltál, amikor sikerült egy feladatot megoldanod, amikor azokkal voltál akiket szeretsz. Erősítsd magadban a pozitív gondolkodást az élet minden területén.
     

  2. Figyelj magadra, légy jóban önmagaddal 

    Sok ember úgy véli, hogy időpazarlás vagy önzőség magunkkal törődni, pedig nagyon fontos pontja kellene, hogy legyen az életünknek. Szükség van arra, hogy kikapcsolódjunk, hogy azt tegyük, amit mi akarunk, mivel ez kiegyensúlyozottá, boldoggá tesz majd minket. Egy héten egyszer legyen egy kis "énidőd", amikor csak magaddal és a saját idényeiddel foglalkozol. Olvass, nézz sorozatot, sétálj egyet vagy vegyél egy jó nagy, forró fürdőt - egy a lényeg, hogy figyelj magadra! Ne szégyeld sose, ha kell egy kis kikapcs, ha csak arra vágysz, hogy szundíts egy nagyot. Szeresd magad és légy jóba önmagaddal és a testeddel. Kifizetődő dolog, meglátod! 
     

  3. Találd meg az apró örömöket minden helyzetben

    A legpocsékabb helyzetben is eszedbe kell jusson, hogy az élet más területén milyen örömök érnek. Számtalan dolog van, amiért nap, mint nap hálásak lehetünk. Az egészségünk az, hogy van fedél a fejünk felett, van mit ennünk, vannak barátaink és van családunk - ezeket képesek vagyunk lebecsülni, pedig sokaknak van, ami ezek közül nem adatik már meg. Ha nagyon tanácstalannak és elveszettnek érzed magad, vedd számon azokat a dolgokat, amiért szerencsésnek érezheted magad. Gondolj az elért sikereidre, a megvalósított céljaidra. Ugye, milyen sok dologért lehetsz hálás? Ugye, hogy nem is vagy lúzer? 

 

Forrás: tinybuddha.comsivanaspirit.com