10 dolog, amit ne csinálj ébredés után

18/05/03 csütörtök
ujnemzedek.hu
A reggeli rutin sokunk számára fontos, hiszen ez indítja el a napunkat. Persze nem is gondolnánk, hogy mennyi mindennel elrontjuk a reggeleinket, már az ébredést követő pár percben.

Vannak olyan tevékenységeink, amiket jobb elkerülni a reggeli órákban, mert képesek elrontani a kedvünk, csökkenteni az energiánkat vagy épp visszafogják a produktivitásunkat. A következő videóban azt fogják elmagyarázni neked, hogy mit kellen tenned reggelente, ha tényleg kipihenten és frissen akarod kezdeni a napot. 

Kutatások szerint a nők többsége alvászavarban szenved

Azt is kijelenthetjük, hogy kétszer annyi nő alszik rosszul, mint férfi. A felmérések szerint a 30-60 év közötti nők 63%-a 1-3 órával kevesebbet alszanak, mint nyolc óra. A kutatók szerint ennek több biológiai oka is lehet, például a terhesség, a szoptatás, a gyerekeikről való gondoskodás. A szakértők azt is megállapították, hogy a nők hamarabb észreveszik, ha sír a gyermekük és gyorsabban reagálnak rá, mint a férfiak. 

Az álmatlan időszakok javítására a szakértők kiegyensúlyozott étrendet javasolnak, valamint, ahogy már korábban is írtunk róla, mellőzzük a hálószobánkból a telefonokat, számítógépeket és a tévét is, hiszen a  kék fény, ami belőlük árad, gátolja a melatonin-termelést, ami szükséges az alvás természetes ciklusának kialakulásához.

De volt már olyan kutatás is, ami szerint, ha alvászavarban szenvedsz, akkor kempingezni kell egyet. A Current Biology két részből álló tanulmánya két embercsoportot vizsgált. Az első csapatot az otthonukban vizsgálták, míg a másodikat kihelyezték a természetbe, ahol mesterséges fényforrásokkal nem érintkeztek, csak a tábortűzzel, és a nap által kibocsátott természetes fénnyel. Egyértelmű volt a végeredmény: akik a természet lágy ölén aludtak és csak a természetes zajokat, fényeket érzékelték, sokkal jobban aludtak, mint azok, akik otthon maradtak. 

Számtalan dolog miatt vagyunk képesek forgolódni éjszakánként és talán még oviban bejött a bárányok számolgatása, mostanra kicsit több kell ahhoz, hogy álomba szenderüljünk. Egy stresszes időszak csúnyán megkeserítheti az éjszakáinkat is, a felgyülemlő feszültség miatt csak nagyon nehezen tudunk elaludni. Ugye mindenkinek ismerős a helyzet, mikor a sötétben fekve az ablakon beszűrődő fényeket vagy a tévé piros gombját bámulva azon kattogunk, hogy ha most nem alszunk el, akkor reggel marhára fáradtan fogunk ébredni?

Összeszedtünk 15 tippet, hogy már ma jobban tudj aludni, ide kattintva már olvashatod is! Mág több érdekes videót pedig itt találsz!